Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Ανακούφιση στο τραμ

Αν μη τι άλλο, εντύπωση προκάλεσε η απουσία των «μεγάλων παικτών» από το διαγωνισμό για την προμήθεια των 25 βαγονιών του τραμ.
Η γερμανική Siemens και η γαλλική Alstom, αν και είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και το core business τους είναι το τροχαίο υλικό, παρ' όλα ταύτα δεν κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, προκαλώντας εντύπωση ακόμα και σε... υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών.
Γνώστες της αγοράς επισήμαναν ότι «Siemens και Alstom είναι ακριβές εταιρείες, ίσως θεώρησαν ότι ο προϋπολογισμός των 66,2 εκατ. ευρώ, άνευ ΦΠΑ, είναι υπο-κοστολογημένος, οπότε δεν άξιζε να κατέβουν».
Ωστόσο, ήταν η ίδια η Siemens που στις αρχές Φεβρουαρίου 2013 διατράνωνε το ενδιαφέρον της για τα βαγόνια του τραμ, παρουσιάζοντας στην Αθήνα το βαγόνι «RE- cube».
Πάντως, άξιο αναφοράς είναι ότι κάποια στελέχη της Αττικό Μετρό «ανακουφίστηκαν» που δεν κατέβηκε η Siemens, καθώς οι σχέσεις των δύο εταιρειών «έχουν περάσει από διάφορα κύματα», εξαιτίας των προβλημάτων υλοποίησης της σύμβασης σηματοδότησης των επεκτάσεων του Μετρό σε Ηλιούπολη, Αλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό.
Πλέον, για Siemens και Alstom το ενδιαφέρον εστιάζεται στο εάν θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ, την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ.

Φ.ΦΩΤΕΙΝΟΣ.