Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Τρεις μνηστήρες για την τεχνική βάση του ΟΣΕ που επεκτείνεται

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και μάλιστα με διόλου κακές προοπτικές έχει εισέλθει η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η γνωστή και ως πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, η οποία από τον Δεκαπενταύγουστο του 2013 λειτουργεί ως ανεξάρτητη.
Η εταιρεία η οποία στο 9μηνο του 2013 έκλεισε με κύκλο εργασιών 21 εκατ. ευρώ και οριακή ζημιά λίγων χιλιάδων ευρώ, αναζητεί νέους πελάτες, με στόχο την ενίσχυση των προοπτικών της για το 2014.
Ηδη ενδιαφέρον για την εξαγορά του 100% των μετοχών της, που βρίσκονται στο ΤΑΙΠΕΔ, έχουν εκδηλώσει η γαλλική Alstom σε σύμπραξη με την Demco Energy (όμιλος Κοπελούζου), η γερμανική Siemens και η ρωσική RZD (Rossiyskie Zhelenye Dorogi) σε σύμπραξη με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εκπρόσωποι των δύο πρώτων κοινοπραξιών έχουν επισκεφθεί αρκετά από τα 11 μηχανοστάσια και εργοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ στην Ελλάδα, προκειμένου να διαμορφώσουν την τελική τους οικονομική προσφορά.
Απόντες από τη διαδικασία μέχρι στιγμής είναι μόνο οι Ρώσοι λόγω έλλειψης... βίζας. Οι εκπρόσωποι της ρωσικής κοινοπραξίας δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν τις τυπικές διαδικασίες έκδοσής της, ωστόσο αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα να πραγματοποιήσουν και αυτοί την αυτοψία τους στους χώρους της εταιρείας.
Στο μεταξύ η ΕΕΣΣΤΥ αναζητεί τρόπους ενίσχυσης του πελατολογίου της προκειμένου να καταστεί ακόμη πιο ελκυστική στους επενδυτές. Τον Απρίλιο του 2014 λήγει η σύμβαση που έχει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου της υλικού, η οποία θα ανανεωθεί με καλύτερους όρους για την εταιρεία, η οποία πλέον τιμολογεί με βάση τα δεδομένα της αγοράς.
Στο μεταξύ εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία της έχει αναθέσει τη συντήρηση και ανακατασκευή του τροχαίου της υλικού, δεύτερος πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ είναι το Δημόσιο, στην κατοχή του οποίου έχει περιέλθει τροχαίο υλικού του ΟΣΕ το οποίο ανέρχεται σε περίπου 4.500 κομμάτια στόλου (σιδηροδρομικού) κινητήριου και ελκόμενου. Παράλληλα η ΕΕΣΣΤΥ έχει αναλάβει τη συντήρηση του μουσειακού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.
Μεταξύ των δυνητικών της πελατών περιλαμβάνει ακόμη και εταιρείες αστικών συγκοινωνιών, όπως είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία, όπως εξηγεί στην «Κ» ο επικεφαλής της ΕΕΣΣΤΥ, Στεφ. Αγιάσογλου, «θα πρέπει σε ένα με δύο χρόνια να βγουν στην αγορά αναζητώντας φορέα συντήρησης». Οπως επισημαίνει, η πλειονότητα του στόλου αυτή τη στιγμή συντηρείται στο πλαίσιο της εγγύησης που προβλέπεται από τους όρους προμήθειας των συρμών και μόλις λήξει αυτή θα πρέπει να αναζητηθεί τεχνική βάση για την εκτέλεση εργασιών βαριάς συντήρησης.
«Στο μάτι» έχει βάλει η ΕΕΣΣΤΥ και σιδηροδρομικούς οργανισμούς των Βαλκανίων, όπως είναι τα Σκόπια και η Σερβία, οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να απευθυνθούν στην ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου της υλικού. Πέραν της ευκολίας που παρέχει μια κοντινή χώρα όπως η Ελλάδα, η ΕΕΣΣΤΥ έχει τη δυνατότητα παροχής ευρωπαϊκής πιστοποίησης στο τροχαίο υλικό των χωρών αυτών, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου να κινηθεί ο στόλος αυτός σε ευρωπαϊκό έδαφος.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
"ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"