Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Δίκτυο Μετρό Θεσσαλονίκης: Ένα project μαμούθ με 3 γραμμές και 23 σταθμούς μέχρι το 2021

                 Το έργο μαμούθ της Θεσσαλονίκης

7,5 χρόνια εργασιών έχει κλείσει η κατασκευή της βασικής γραμμής Μετρό στη Θεσσαλονίκη. 7,5 χρόνια γεμάτα προβλήματα, ίντριγκες και πολλές καθυστερήσεις. Το μέσο που ήταν προγραμματισμένο να το δούμε να λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2012 στην καλύτερη περίπτωση θα το δούμε το 2017.

Το έργο της βασικής γραμμής όμως δεν είναι ένα απλό έργο. Περνά μέσα από το ιστορικό κέντρο της πόλης, μίας πόλης που κατοικείται ανελλιπώς εδώ και 2.500 χρόνια. Όλη αυτή η ιστορία σήμερα λόγω των έργων του Μετρό έχει βγει στην επιφάνεια, προκαλώντας τα προβλήματα που διαβάζουμε κατά καιρούς.

Η κατασκευή της βασικής γραμμής ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο ξεκίνημα της δυτικής πλευράς της πόλης και καταλήγει στην Νέα Ελβετία, στο δυτικό άκρο της πόλης. Η χάραξη του είναι βασισμένη κυρίως πάνω στην Εγνατία και ακολουθεί μία δυτική βόρειο-δυτική πορεία.

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια χαρακτηρίζεται φτωχή καθώς έχουμε φτάσει μόλις στο 45%. Από την πλευρά των τούνελ οι 2 μετροπόντικες έχουν κατασκευάσει τα 5 από τα 9,6χλμ και είναι παρκαρισμένοι εδώ και 2 χρόνια στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ.

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε και η επέκταση προς Καλαμαριά. Τα εργοτάξια ακόμα δεν είναι στημένα καθώς προηγούνται οι καθιερωμένες εγκρίσεις μελετών για την μετακίνηση ΟΚΩ, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ.

Η επέκταση έχει μήκος 4,8χλμ και 5 νέους σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Στον σταθμό ΜΙΚΡΑ αναμένεται να δημιουργηθεί ένας μεγάλος κόμβος με ανταποκρίσεις αστικών λεωφορείων και λεωφορείων από και προς το Αεροδρόμιο.

Η επέκταση θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή και δεν θα λειτουργεί όπως στην Αθήνα. Ο σταθμό θα είναι κοινός στο ίδιο επίπεδο. Δηλαδή κάποιος με κατεύθυνση προς Καλαμαριά θα πρέπει να περιμένει να περάσει το αντίστοιχο τρένο και όχι να αλλάξει επίπεδο.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η επέκταση προς Καλαμαριά δεν αναμένεται να φέρει στο φως ιδιαίτερα αρχαιολογικά ευρήματα και αν δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2018.

Σήμερα, συνολικά και στα 2 έργα κατασκευάζονται 18 σταθμοί με ορίζοντα λειτουργίας το 2017 και το 2018.

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Σε μελέτες αυτή την εποχή είναι η επέκταση προς Σταυρούπολη-Ευκαρπία. Η επέκταση αυτή έχει μήκος 5 χλμ και θα διαθέτει 5 νέους σταθμούς: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ.

Θα ξεκινά από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που θα είναι κοινός με την βασική γραμμή.Η χρηματοδότηση του αναμένεται να κλείσει από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και ο ορίζοντας λειτουργίας του είναι το 2020-2021.

Αυτό θα αποτελέσει και το πρώτο δίκτυο γραμμών και σταθμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα διαθέτει 1 βασική γραμμή, 2 παρακλάδια και 23 σταθμούς.

Στο μέλλον προβλέπονται άλλες 3 επεκτάσεις: από την Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Κορδελιό και από το σταθμό Πανεπιστήμιο στην Πυλαία.


ypodomes.com