Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Τα σενάρια του ΟΣΕ για την Πάτρα

Υπέργεια ή υπόγεια; Και σε ποια απόσταση; Μονή ή διπλή; Μετρική ή απλή; Ποια θα είναι η μορφή που θα έχει η σιδηροδρομική γραμμή κατά την διέλευση της μέσα από την Πάτρα;
Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα αναμένεται να δοθούν σήμερα το πρωί στη διάρκεια της συνάντησης εργασίας που θα γίνει στα γραφεία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου στην Αθήνα. Στην συνάντηση αυτή ο μελετητής κ. Ζέκος θα παρουσιάσει στους εκπροσώπους της Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου Μεταφορών, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, του Δήμου Πατρέων και του ΟΛΠΑ τις πιθανές λύσεις για το θέμα της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την Πάτρα από την Αγυιά ως και το νέο λιμάνι.
Ο μελετητής, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Π», έχει ετοιμάσει εναλλακτικά σενάρια που μπορούν να υλοποιηθούν και ταυτόχρονα έχει κοστολογήσει την κάθε μία από τις περιπτώσεις έτσι ώστε να συζητηθεί και η κάλυψη του κόστους κατασκευής της.
Στα σενάρια παίζουν και η επίγεια γραμμή, αλλά και η υπογειοποιημένη, έτσι ώστε να μην ενοχλείται η κυκλοφορία του Προαστιακού που είναι υπέργειος. Στην περίπτωση της υπογειοποίησης υπάρχουν επί μέρους σενάρια που αφορούν το σημείο από όπου θα αρχίζει η βύθιση και το άλλο όπου θα βγαίνει και πάλι το τρένο στην επιφάνεια. Ταυτόχρονα μελετάται αν η γραμμή θα είναι διπλή (δυο κατευθύνσεων) ή μονή, απλή ή μετρική, και το κόστος της κάθε περίπτωσης.
Ολες οι μελέτες που έχουν γίνει είναι εναρμονισμένες στην σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας, και δεν έχουν σχέση με φαραωνικούς σχεδιασμούς του παρελθόντος. Παράλληλα μελετάται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με τη μίνι Περιμετρική για τη διευκόλυνση του κυκλοφοριακού. Ενα από τα πιο ρεαλιστικά σενάρια είναι να υπογειοποιείται η γραμμή στον κεντρικό τομέα της πόλης, δηλαδή από τον Αγιο Διονύσιο ως τον Αγιο Ανδρέα, να συνεχίζει ως το λιμάνι υπέργεια και μετά να στρίβει για να κουμπώσει κάτω από τον κόμβο των παραγλαυκείων με την γραμμή που θα κατευθύνεται στον Πύργο. Αυτό το σενάρια θέλει να είναι μονή η γραμμή στο υπογειοποιημένο τμήμα.

Σήμερα ουσιαστικά ανοίγει η συζήτηση για το θέμα. Τα σενάρια και οι πιθανές λύσεις θα δοθούν στους εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Δήμου και του ΟΛΠΑ για να ακολουθήσει η αναγκαία συζήτηση σε τοπικό επίπεδο και να γίνει η τελική επιλογή ώστε αμέσως μετά να γίνουν οι μελέτες για να μπει και το τμήμα αυτό σε φάση υλοποίησης.


Pelop.gr