Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

"Ετοιμάζεται "ξαφνικός θάνατος" για τον ΟΣΕ" υποστήριξε ο Πετράκος στη Βουλή (βίντεο)

“Το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, κατά τη γνώμη μας, προετοιμάζει το κλίμα για τον ''ξαφνικό θάνατο'' του ΟΣΕ, ο οποίος υπάρχει ως ενδεχόμενο από το 2008, επί υπουργίας του κ. Χατζηδάκη. Αυτά τα σχέδια στοχεύουν, πέραν των άλλων, και στο κουκούλωμα των όποιων πολιτικών και ποινικών ευθυνών στελεχών των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ για την κατασπατάληση επενδύσεων στον ΟΣΕ ύψους πάνω από δέκα δισεκατομμύρια”.

 Την πιο πάνω καταγγελία έκανε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, μιλώντας στη Βουλή, στην πρόσφατη συζήτηση του Σώματος επί των άρθρων του νομοσχεδίου για τις μεταφορές. 
Οπως ανακοινώθηκε από το πολιτικό του γραφείο, ειδικότερα, ο βουλευτής, αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τόνισε την απαξίωση που γνωρίζει, με ευθύνη και αυτής της κυβέρνησης, όπως είπε:
“Στην Πελοπόννησο -το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά- στο κομμάτι Κόρινθος - Καλαμάτα έγινε εκσυγχρονισμός της γραμμής και δαπανήθηκαν 80.000.000 τότε και όταν τελείωσε κλείσατε το δίκτυο, ακόμα και τις εσωτερικές γραμμές Καλαμάτα - Μεσσήνη και Καλαμάτα - Ζευγολατιό - Κυπαρισσία, που ήταν κερδοφόρα κομμάτια, με συνέπεια οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να μην έχουν επαρκή συγκοινωνιακή σύνδεση με την Καλαμάτα.
Δεν στηρίζετε ούτε καν τον σιδηροδρομικό τουρισμό που με επιμονή προωθούν οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι σύλλογοι ''Φίλων του Σιδηροδρόμου'' και ο οποίος σιδηροδρομικός τουρισμός έχει πάνω από 50.000.000 ανθρώπους που ασχολούνται με αυτόν σε όλο τον κόσμο και που θα μπορούσαν να δουν τα τοπία της Πελοποννήσου. Εχουμε καταθέσει πρόταση, με ερώτησή μας, και απάντηση δεν έχουμε πάρει. Και όλα αυτά γιατί; Το είπατε καθαρά βέβαια -και αυτό τιμάει την ειλικρίνειά σας- ότι σκοπός σας είναι η ιδιωτικοποίηση και αυτό προετοιμάζει το παρόν νομοσχέδιο”.
Ο Θ. Πετράκος, συνεχίζοντας, δήλωσε ότι “στον αντίποδα της νεοφιλελεύθερης λογικής του νομοσχεδίου, εμείς θεωρούμε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να είναι ενιαίος και δημόσιος, γιατί μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο, ασφαλές, φθηνό και οικολογικό μέσο.
Επίσης, μπορείτε να απαντήσετε γιατί η Γερμανία προχώρησε σε λογιστικό διαχωρισμό των εταιρειών του σιδηροδρομικού δικτύου και όχι σε εταιρικό διαγωνισμό, όπως κάνατε εσείς; Μπορείτε να απαντήσετε τι λέει η διεθνής εμπειρία, παραδείγματος χάριν από την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων στη Βρετανία; 
Βεβαίως, η υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα -για να το πούμε μια ακόμη φορά εδώ, για να μη γίνονται παρερμηνείες- δεν συνδέεται για μας με την αναπαραγωγή του σημερινού μοντέλου διοίκησης και λειτουργίας των δημόσιων επιχειρήσεων. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει και αγωνίζεται για ένα εντελώς διαφορετικό, για ένα άλλο μοντέλο λειτουργίας, με όρους κοινωνικού και εργατικού ελέγχου, έτσι ώστε αυτές οι δημόσιες επιχειρήσεις να παίξουν κεντρικό ρόλο σε μια πολιτική ανασυγκρότηση της χώρας. 
Παράλληλα, έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 8 δισεκατομμυρίων. Αυτά είναι χρήματα του ελληνικού Δημοσίου και εσείς θα τα δώσετε για ένα κομμάτι ψωμί;”.
Καταλήγοντας ο Θ. Πετράκος, ζήτησε να υπάρξει από την κυβέρνηση μέριμνα “για τις εκκρεμείς υποθέσεις, γιατί υπάρχει μεγάλη ανησυχία και στην Ηλεία και στη Μεσσηνία. Στη Μεσσηνία, στην Ηλεία και στην Αχαΐα, αλλά και στους υπόλοιπους νομούς της Πελοποννήσου, οι πολίτες είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για το τι θα γίνει με τις εκκρεμείς υποθέσεις οι οποίες προχωρούσαν είτε για τις αποζημιώσεις που ήταν να δοθούν για τα πυρόπληκτα από το 2007 και ακόμα δεν έχουν δοθεί είτε για τα σεισμόπληκτα. 

Πρέπει να προχωρήσετε γρήγορα αυτό το πράγμα και να τελειώσει, έτσι ώστε να μην έχουμε καινούριες καθυστερήσεις στους ανθρώπους της Πελοποννήσου που έχουν υποστεί και από τις πυρκαγιές και από τους σεισμούς τόσο μεγάλες καταστροφές κατά καιρούς”.




eleftheriaonline.gr