Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Πρωτοχρονιά με απεργίες σε Μετρό και ΗΣΑΠ

Πρωτοχρονιάτικη... έκπληξη επιφυλάσσουν στο επιβατικό κοινό οι εργαζόμενοι στο μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, οι οποίοι προσανατολίζονται να κατεβάσουν ρολά την πρώτη ημέρα του χρόνου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), οι οδηγοί των συρμών προγραμματίζουν απεργία για την Τρίτη 1η Ιανουαρίου.
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι είχαν διακόψει τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις για τις ημέρες των Χριστουγέννων, αποφάσισαν να επανέλθουν με νέα αποχή από το συγκοινωνιακό έργο αντιδρώντας κυρίως στην υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο.
Εμφανίζονται μάλιστα αποφασισμένοι να εφαρμόσουν ωράριο δημόσιου τομέα προκειμένου να δείξουν ότι το αντικείμενο της εργασίας τους δεν μπορεί να ενταχθεί στους κανόνες και τα ωράρια λειτουργίας του στενού δημόσιου τομέα.
Σύμφωνα μάλιστα με συνδικαλιστές του μετρό, οι διοικήσεις των σωματείων είναι αποφασισμένες να υλοποιήσουν την απόφαση που έχουν λάβει για λειτουργία του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από τις 8 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα από τις πρώτες ημέρες της νέας χρονιάς.
«Στους εργαζομένους της ΣΤΑ.ΣΥ. έχουν ήδη εφαρμοστεί περικοπές μισθών - δαπανών, μετατάξεις και απολύσεις. Το ενιαίο μισθολόγιο είναι αδιανόητο για ειδικότητες που πρέπει να δουλεύουν με βάρδιες όχι μόνο τις καθημερινές, αλλά και τις αργίες, ακόμα και τις νύχτες, προκειμένου να βγαίνουν τα δρομολόγια και να συντηρείται εγκαίρως το τροχαίο υλικό» τονίζουν.
Στο μεταξύ προσωρινή... ανακωχή κήρυξαν οι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει κινητοποιήσεις πριν από τις γιορτές, αλλά τις διέκοψαν για την εορταστική περίοδο προσανατολιζόμενοι να συνεχίσουν τις απεργίες τους αργότερα.
Ωστόσο, παρά την προσωρινή ανακωχή, τα «αγκάθια» παραμένουν όπως προέκυψε από τη συνάντηση που είχαν τις προηγούμενες ημέρες οι σιδηροδρομικοί με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη.
Σύμφωνα με τους ίδιους, ο υπουργός απάντησε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της συντήρησης τροχαίου υλικού είναι μνημονιακές υποχρεώσεις της κυβέρνησης.
Δεσμεύθηκε ότι θα εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας της νέας Εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, ωστόσο, παρέπεμψε τα οικονομικά ζητήματα στη γενικότερη οικονομική πολιτική και το αρμόδιο υπουργείο.
«Η»