Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Αποκρατικοποιήσεις - Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά περιμένουν να πάρουν τα φιλέτα της Ελλάδας


Πηγή Greek Money


Αποκρατικοποιήσεις με πωλήσεις-εξπρές ετοιμάζει η κυβέρνηση για να στείλει μήνυμα στις αγορές και την τρόικα ότι προχωρά με αποφασιστικότητα τις διαρθρωτικές αλλαγές. Μετά τα ΕΛΤΑ και την ΕΛΒΟ σειρά παίρνουν το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, ο ΟΠΑΠ, τα ΕΛΠΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και η ΔΕΗ.
Για να ξεμπλοκάρουν οι αποκρατικοποιήσεις μεγάλων ΔΕΚΟ στρατηγικής σημασίας η κυβέρνηση θα φέρει σύντομα στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που θα αίρει 72 εμπόδια και νομικά κωλύματα για τις ιδιωτικοποιήσεις.

Αιχμή του δόρατος η άρση της υποχρεωτικής συμμετοχής κατά 51% του Δημοσίου σε εταιρείες στρατηγικής σημασίας και το όριο συμμετοχής στρατηγικών επενδυτών κατά 21% δίχως έγκριση διυπουργικής επιτροπής.
Μαζί αναμένεται να καταργηθούν και άλλες διατάξεις οι οποίες υποχρεώνουν το Δημόσιο να διατηρεί τουλάχιστον το 34% των μετοχών (π.χ. ΟΠΑΠ), ποσοστό που του εξασφαλίζει και καταστατική μειοψηφία για να εμποδίζει αποφάσεις της πλειοψηφίας.
Με τις αλλαγές αυτές καταργείται ένα σημαντικό εμπόδιο για την αποκρατικοποίηση πολλών «κρίσιμης σημασίας» ΔΕΚΟ όπως της ΔΕΠΑ, της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, των ΕΛΤΑ και των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας, ΟΛΠ και ΟΛΘ, καθώς και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που μπαίνει ολοταχώς σε τροχιά αποκρατικοποίησης.
Επίσης θα αίρονται μία σειρά από εμπόδια στη χρήση γης, σε δασικούς-περιβαλλοντικούς περιορισμούς, ενώ δημιουργούνται νέες εποπτικές αρχές, για τα ύδατα, τους λιμένες κλπ.


Σε τρεις φάσεις

Στα χέρια του πρωθυπουργού βρίσκεται ο φάκελος με τις 28 αποκρατικοποιήσεις που μπορούν να προωθηθούν έως το τέλος του 2013.
Στην ομάδα των έξι σχεδίων που βρίσκονται σε εξέλιξη συγκαταλέγονται τα Κρατικά Λαχεία και το IBC, οι μόνες δύο κινήσεις που ίσως προωθηθούν φέτος εφόσον το επιτρέψουν και οι εξελίξεις στην αγορά, το Ελληνικό, η ΔΕΠΑ, και η αξιοποίηση των εκτάσεων της Κασσιόπης στην Κέρκυρα και Αφάντου Ρόδου.
Στην ομάδα των εννέα που είναι έτοιμα να τρέξουν είναι 28 ακίνητα του Δημοσίου, η ΕΥΑΘ, η ΕΥΔΑΠ, ο ΟΠΑΠ, τα ΕΛΤΑ, η ΛΑΡΚΟ, ο ΟΔΙΕ και η Εγνατία Οδός, ενώ μεταξύ των υπολοίπων 13 βρίσκονται και μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, τα λιμάνια της χώρας, αλλά και συμμετοχές του Δημοσίου σε τράπεζες (ΤΤ και Αγροτική).

Παράλληλα, ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει την καταγραφή περίπου 82.000 ακινήτων του Δημοσίου τα οποία κατέχουν συνολικά 35 φορείς, εκ των οποίων τα 30 κρίνεται ότι είναι έτοιμα προς αξιοποίηση.


Δρόμος μετ' εμποδίων
Στα εμπόδια για τις αποκρατικοποιήσεις έχει προστεθεί και η κατάθεση προσφυγών από συνδικαλιστικούς φορείς εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και ΟΤΑ προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίοι ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου στο Ταμείο Αποκρατι- κοποιήσεων. Προσφυγή που αφορά εταιρείες που περιλαμβάνονται στο Ταμείο όπως ΟΛΠ, ΛΑΡΚΟ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, ΟΛΘ, ΕΛΠΕ, ΕΥΑΘ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδος.
Παίρνουν σειρά

Στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Αποκρα-τικοποιήσεων οι περιοχές Κασσιόπη στην Κέρκυρα και Αφάντου στη Ρόδο, κτίρια, αυτοκινητόδρομοι, η Εγνατία Οδός, υπεράκτια εγκατάσταση αποθήκευσης φυσικού αερίου, ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Ψηφιακό Μέρισμα, ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος, ποσοστό των ΕΛΠΕ και του Καζίνου της Πάρνηθας η ΛΑΡΚΟ, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, άδειες παιγνιομηχανημάτων του Οργανισμού Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου.
Greek Money