Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Το κόκκινο τρένο


 Πηγή Περιοδικό  ΄Playboy΄.


Κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορα μοντέλα που βαφτίζονται «η Ferrari του φτωχού». Τώρα τον τίτλο αυτόν τον κερδίζει δικαιωματικά ένα τρένο! Η ταχύτητά του θυμίζει Ferrari, όπως και το κόκκινο της Βουργουνδίας (το trademark του Μαρανέλο) χρώμα του. Η ύπαρξή του φέρει την υπογραφή του Λούκα ντι Μοντετζέμολο, προέδρου της Ferrari.
Το Italo είναι το πρώτο ιταλικό ιδιωτικό τρένο υψηλής ταχύτητας, το οποίο πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Το τρένο διέσχισε περίπου σε μία ώρα την απόσταση Ρώμη-Νάπολι, η οποία είναι 225 χιλιόμετρα.


Σχεδιασμένο από τον Λούκα ντι Μοντετζέμολο, σίγουρα είναι ένα τρένο που δε μοιάζει με κανένα άλλο. Ο Μοντετζέμολο, ο οποίος είναι πρόεδρος και της NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori), της εταιρείας στην οποία ανήκουν τα italo, δήλωσε πως έφερε «το τέλος ενός από τα πιο μακροχρόνια μονοπώλια στην ιστορία της χώρας μας (...). Είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη με ιδιωτική εταιρεία τρένων υψηλής ταχύτητας». Στην NTV συμμετέχει κατά 20% η γαλλική κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF ενώ την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου την έχουν Ιταλοί επιχειρηματίες. 

Ανάμεσά τους, εκτός από τον Μοντετζέμολο, είναι και ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της εταιρείας Tod΄s. Τα βαγόνια κατασκευάζονται από τη γαλλική εταιρεία Alstom. Το τρένο καλύπτει προς το παρόν την απόσταση Μιλάκ-Μπολόνια-Ρώμη-Νάπολι και τα εισιτήριά του ξεκινούν από 55 ευρώ για ολόκληρη τη διαδρομή. Είναι γεγονός πως η νέα γενιά τρένων της Ferrari εκμηδενίζει πλέον την απόσταση. Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος της χρονιάς 25 αμαξοστοιχίες AGV θα συνδέσουν εννιά ιταλικές πόλεις.




Πολυτέλεια

Εκτός από την υπόσχεση ότι πλέον τα ταξίδια θα γίνονται σε χρόνο-αστραπή, τα τρένα της Ferrari προσφέρουν και ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε δωρεάν Ίντερνετ, σύνδεση με δορυφορική τηλεόραση και μείωση στην τιμή των εισιτηρίων εφόσον η θέση κλείνεται εγκαίρως. Ακόμη διαθέτουν δερμάτινα καθίσματα, μεγάλα πανοραμικά παράθυρα καθώς κι ένα βαγόνι 39 θέσεων για προβολή ταινιών. Επιπλέον, υπάρχουν ειδικά σημεία καλωσορίσματος στους σταθμούς.

Ασφάλεια
Το Italo έχει έναν προηγμένης τεχνολογίας σχεδιασμό ο οποίος του προσδίδει περισσότερη ασφάλεια. Ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα, αφού αυτά δεν αρμόζουν σε μια Ferrari, καθένα από τα έντεκα βαγόνια του έχει τη δική του μηχανή, η οποία βοηθά στην επιτάχυνση του. Το τρένο κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σιδηροδρόμου από τον Απρίλιο του 2007 με 574,8 χλμ./ώρα, αν και μέχρι στιγμής κινείται με ταχύτητα που υπερβαίνει λίγο τα 360 χλμ./ώρα.