Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Ξένοι ιδιώτες μπαίνουν στο δίκτυο του ΟΣΕ

Εταιρείες από τη Γερμανία και τη Σλοβακία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ
Της Μαρίας Μόσχου
«Πόλος... έλξης», κυρίως για τις διεθνείς σιδηροδρομικές εταιρείες αποτελεί το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης που ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες να εκτελούν σιδηροδρομικό έργο, χρησιμοποιώντας τη σιδηροδρομική υποδομή της χώρας.

Ήδη, εταιρείες από τη Γερμανία αλλά και τη Σλοβακία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ. Είναι η πρώτη φορά που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει ανταγωνιστή ή ανταγωνιστές, κάτι που η διοίκηση της εταιρείας βλέπει θετικά καθώς, όπως τονίζει, θα λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την καλύτερη συντήρηση του δικτύου αλλά και για την ανάπτυξή του με νέα έργα.
Μεταφορές
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, ο ιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να εκτελεί εμπορευματικές μεταφορές ή ακόμα και επιβατικές μεταφορές, να εκτείνεται σε όλο ή σε τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ και να εκτελεί υπηρεσίες έλξης σε οχήματα άλλων μεταφορέων ή να παρέχει πλήρεις συρμούς.
Ο ιδιώτης που επιθυμεί να λάβει άδεια για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 50.000 ευρώ ως παράβολο υπέρ του Δημοσίου. Η άδεια θα έχει ισχύ για πέντε χρόνια ενώ η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από φάκελο με τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη φερεγγυότητα, τη χρηματοοικονομική επιφάνεια, την επαγγελματική ικανότητα καθώς και την κάλυψη της αστικής ευθύνης της εταιρείας που καταθέτει την αίτηση. Στο φάκελο θα πρέπει να περιλαμβάνεται και το επιχειρηματικό σχέδιο, όπου θα αναλύονται σε βάθος τριετίας και ανά έτος, οι προβλεπόμενες οικονομικές καταστάσεις.
Υπεύθυνη για τη διαδικασία αδειοδότησης και το μετέπειτα έλεγχο είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με επικεφαλής τον κ. Βασίλη Τσιαμαντή.
Στο μεταξύ, αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 38% στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με παράλληλη αύξηση 25% των εσόδων της παρουσίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τελευταίο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 35% των μετακινήσεων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη υλοποιείται πλέον με το σιδηρόδρομο, ενώ ακολουθεί η μετακίνηση με αεροπλάνα που φτάνει το 25%, οδικώς το 20% και με τα ΚΤΕΛ το υπόλοιπο 20%. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στους επόμενους δύο μήνες αναμένεται να προχωρήσει σε αύξηση των εισιτηρίων της σε ποσοστό περίπου 25%, χωρίς ωστόσο να είναι ξεκάθαρο αν στην αύξηση θα συμμετέχει και το δίκτυο του Προαστιακού.
Η διοίκηση της εταιρείας πάντως, για να αντισταθμίσει οποιαδήποτε αύξηση και να παραμείνει ανταγωνιστική έχει ήδη προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών, όπως το οικονομικό εισιτήριο για Αθήνα ? Θεσσαλονίκη που ξεκινάει από 9 ευρώ (πολιτική ανταμοιβής έγκαιρων κρατήσεων) και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ. Επιπλέον, μέσα στο επόμενο δίμηνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να υιοθετήσει μια σειρά νέων υπηρεσιών αλλά και εκπτώσεων προς τους επιβάτες του όπως:
Εκπτωτικά εισιτήρια μέχρι 10 ευρώ για τους ανέργους που θα επιδεικνύουν την κάρτα του ΟΑΕΔ αλλά και για νέους κάτω των 26 ετών σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς.
Την υπηρεσία τρένο - ταξί που θα προσφέρει στους επιβάτες μεταφορά από το σπίτι τους στο σταθμό με ταξί με μικρότερο κόστος καθώς θα συνδυάζει τη μεταφορά πάνω από έναν επιβάτη με την ίδια διαδρομή.
Παροχή Internet σε όλα τα τρένα της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη αλλά και στους σταθμούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Λιανοκλαδίου.
"¨Η"