Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Συνέντευξη Υπουργού ΥπΜεΔι κ. Μάκη Βορίδη στην εκπομπή της ΝΕΤ 105,8

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μάκης Βορίδης έδωσε σήμερα το πρωί συνέντευξη στο πλαίσιο της εκπομπής της ΝΕΤ 105,8 και  στους δημοσιογράφους Άγγ. Κωβαίο και Βας. Μπεσκένη.  Αναφερόμενος στην εργασιακή εφεδρεία είπε:
"Δεν συζητώ την συνολική αναθεώρηση της εφεδρείας. Δεν έχω βάλει ένα γενικό ζήτημα εφεδρείας. Εγώ έχω βάλει το ζήτημα συγκεκριμένων ειδικοτήτων, σε συγκεκριμένες εταιρείες, οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα στην παροχή του συγκοινωνιακού τους έργου.
 Όταν λοιπόν, στις συγκεκριμένες εταιρείες έχει ουσιαστικά γίνει η ανασυγκρότησή τους τον Ιούνιο με αποτέλεσμα να φύγουν συνολικά πέντε χιλιάδες άνθρωποι με μετάταξη στο δημόσιο, είναι προφανές ότι το πρόβλημα δεν εστιάζεται σ’ αυτές τις εταιρείες. Όταν η εφεδρεία, ακριβώς επειδή εφαρμόζεται μ’ έναν οριζόντιο τρόπο δημιουργεί ζήτημα ειδικοτήτων, τότε αυτό στην πραγματικότητα τι θα σημαίνει; Θα σημάνει μείωση του συγκοινωνιακού έργου.
Για παράδειγμα στον ΟΣΕ δεν συζητείται για τους 338 που είναι σε εφεδρεία. Συζητείται για τους 130 διότι έχουν ειδικότητες που θα επηρεάσουν το συγκοινωνιακό έργο. Εάν λοιπόν λείψουν κρίσιμες παραγωγικές ειδικότητες, θα πρέπει να κοπούν γραμμές. Και ο κόσμος θα επηρεαστεί γιατί θα έχουμε χειρότερο συγκοινωνιακό έργο, αλλά και τα έσοδα των εταιρειών θα επηρεαστούν, γιατί μετά θα έρχεται αυτός ο οποίος έχει κάνει το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης κι έχει φτιάξει κι ένα επιχειρησιακό σχέδιο και θα λέει: «Δεν πιάσαμε τα έσοδα! Μα πώς θα πιάσω τα έσοδα, όταν δεν έχω εισιτήρια;». Επισημαίνω ότι για το ζήτημα αυτό οι δύο τεχνικοί σύμβουλοι που έχουμε, οι οποίοι παρακολουθούν το πρόγραμμα εξυγίανσης των εταιρειών είναι της απόψεως που υποστηρίζω εγώ. Υπάρχουν ιδιώτες τεχνικοί σύμβουλοι, που παρακολουθούν το πρόγραμμα αναδιαρθρώσεως των συγκεκριμένων εταιρειών και οι οποίοι έχουν συμφωνήσει στο επιχειρησιακό σχέδιο, θα παρακολουθούν την εκτέλεσή του και συμβουλεύουν τις εταιρείες. Και αυτοί λένε, ότι η εφεδρεία – υπάρχουν δύο εκθέσεις στα χέρια μου – θα επηρεάσει το συγκοινωνιακό έργο αφενός και τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.