Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ: (ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ) ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ


Επιλέξιμο το έργο για ευρωπαϊκά κονδύλια, απαντά η Κομισιόν σε ερώτηση Μ. Τρεμόπουλου
«Δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση» είναι το έργο της διακλάδωσης του Προαστιακού προς Λουτράκι. Αυτό τονίζεται στην επίσημη απάντηση του Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής κ. Hahn προς τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλο, που είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο τον περασμένο Ιούλιο. Στην απάντηση όμως του Επιτρόπου σημειώνεται επίσης ότι η ελληνική πλευρά δεν έχει υποβάλει σχετικό αίτημα και ότι δεν υπήρχε καν μελέτη για το έργο.
Η ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο είχε κατατεθεί σε συνέχεια της περιοδείας κλιμακίου των Οικολόγων Πράσινων και της Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά στο Λουτράκι, τον περασμένο Απρίλιο, όπου είχαν συναντηθεί με τη δημοτική αρχή και είχαν εκφράσει τη στήριξή τους στην προσπάθεια να ξαναέρθει το τρένο στη λουτρόπολη αυτή του Κορινθιακού.
«Η απάντηση της Κομισιόν επιβεβαιώνει και επίσημα ότι, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, λεφτά υπάρχουν» δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Αυτό που έλειπε μέχρι τώρα για τον Προαστιακό του Λουτρακίου, ήταν η πολιτική βούληση. Θέλω λοιπόν να επαναλάβω τη στήριξη των Οικολόγων Πράσινων στην προσπάθεια της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου να αποκτήσουν και πάλι σιδηροδρομική σύνδεση, πιο σύγχρονη αυτή τη φορά. Ελπίζω ότι η καθαρή θετική απάντηση της Κομισιόν για τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, θα αποτελέσει μοχλό πίεσης για να υπάρξει επιτέλους πολιτική βούληση και σε υψηλότερα κλιμάκια. Το τρένο έχει πολλά να προσφέρει σε μια πόλη όπως το Λουτράκι, ιδίως αν συνδυαστεί με μια συνολικότερη πολιτική για βιώσιμες μετακινήσεις και με ανακατανομή του δημόσιου χώρου υπέρ των πεζών, του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας. Σε καιρούς κρίσης και ακριβού ΙΧ, ο σιδηρόδρομος αποτελεί ζωτικό μέρος της λύσης. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό, παράλληλα με την επέκταση προς Λουτράκι, να προχωρήσει με γρήγορα βήματα και η νέα γραμμή προς Ξυλόκαστρο και Πάτρα, να αξιοποιηθεί για τοπική συγκοινωνία η παραλιακή μετρική γραμμή της Κορινθίας και να επαναλειτουργήσει το συντομότερο η γραμμή προς Ναύπλιο και το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου».