Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ, ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΦΛΩΡΙΝΑΣ


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ Σπύρου Βούγια σχετικά με τη δυνατότητα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκης-Φλώρινας».
Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:

«Ευχαριστώ τον αγαπητό συνάδελφο για την ερώτηση, γιατί δίνει την ευκαιρία για μια νέα δημόσια τοποθέτηση του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για αυτό το τόσο ζωτικό θέμα.
Με τον νομό 3891/2010 για την εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ, που ψήφισε η Βουλή, οι διοικήσεις προχώρησαν στην αναδιάρθρωση και εξυγίανση των οικονομικών του ομίλου. Αυτή η προσπάθεια γίνεται με επιτυχία. Μάλιστα, μέσα το 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μηδενίσει τα ελλείμματά της. Αυτό δείχνει την ορθότητα του σχεδιασμού και των επιλογών αλλά και την συμμετοχή και την προσφορά των εργαζομένων σε αυτή την προσπάθεια.
Στο πλαίσιο αυτό του σχεδίου ανεστάλησαν ορισμένες γραμμές. Ιδιαίτερα γραμμές άγονες, με πολύ χαμηλή ζήτηση και υψηλό κόστος. Μερικές από αυτές, όπως αυτή προς τη Φλώρινα, επανεξετάζονται από το Υπουργείο. Μια διαδικασία που εσείς ξεκινήσατε όταν ήσασταν Υφυπουργός Μεταφορών και διαμορφώσατε το σχέδιο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. Εξετάζεται λοιπόν η επαναλειτουργία αυτής της γραμμής.
Θέλω επίσης να πω, με απόλυτη βεβαιότητα, ότι δεν υπάρχει απλώς σκέψη για την επαναλειτουργία της γραμμής αυτής αλλά συνεχίζεται η προσπάθεια. Η συνεργασία που έχει ζητήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς πιστεύουμε πως γρήγορα θα ευδοκιμήσει και θα επαναλειτουργήσει η γραμμή.
Συμφωνώ ότι υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά που θίξατε, για τις επενδύσεις που έγιναν με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στην γραμμή αυτή, για την ένταξή της στο διευρωπαϊκό δίκτυο, αλλά και για την γεωγραφική απομόνωση της Φλώρινας με τις ιδιαιτερότητες που έχει.
Ήμουν την περασμένη Δευτέρα στη Φλώρινα. Είχαμε μια σύσκεψη όλοι οι φορείς της Φλώρινας και της Περιφέρειας, σχετικά με τα οδικά δίκτυα αλλά και γενικότερα για τις υποδομές προσπέλασης από και προς τη Φλώρινα. Η Φλώρινα, όπως η Πέλλα και η Δράμα, είναι τρεις νομοί του βορειοελλαδικού χώρου, κατά μήκος του οριζόντιο άξονα της Εγνατίας Οδού, από τους οποίους δεν περνά o άξονας και δεν έχουν κερδίσει το μερίδιο της ανάπτυξης στο βαθμό που κέρδισαν οι άλλες περιοχές. Η οικονομική πίεση και κοινωνική υποχώρηση στην ευρύτερη περιοχή είναι πολύ υψηλή.
Πρέπει να σας πω, ότι ο κάθετος άξονας από τα σύνορα με τη FYROM «Νίκη-Φλώρινα», έχει ανάδοχο και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Είναι ένα έργο 80εκ. ευρώ.
Όπως και ο κάθετος άξονας «Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής», έργο 120εκ. ευρώ, έχει προσωρινό ανάδοχο και πολύ γρήγορα αφού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο, μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Στη σύσκεψη αυτή συζητήσαμε επίσης την κατασκευή του άξονα «Φλώρινα-Πτολεμαΐδα» που είναι ζωτικής σημασίας ειδικά για την περιοχή της Φλώρινας. Η εταιρία του Δημοσίου Εγνατία Οδός ΑΕ θα αναλάβει την προκαταρτική μελέτη».

Στη δευτερολογία του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Η πολιτεία και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δούλεψαν και κατέθεσαν ένα σχέδιο για το συνολικό κόστος επαναλειτουργίας της γραμμής, το οποίο ανέρχεται σε 1,5εκ. ευρώ. Μάλιστα, στο σχέδιο αυτό πρότειναν τον συνδυασμό μετακινήσεων για να μπορέσει η γραμμή αυτή να καταστεί βιώσιμη και λειτουργική. Όπως ξέρετε το σχέδιο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιτρέπει τη λειτουργία ελλειμματικών γραμμών για περισσότερα από δυο με τρία χρόνια, Υπάρχει η επιδότηση των άγονων γραμμών περίπου 50εκ. ευρώ για τρία χρόνια μετά την ψήφιση του σχεδίου εξυγίανσης το 2010.
Από την πλευρά της ΤΡΙΑΝΟΣΕ υπάρχει η πρόθεση και η δέσμευση προς τους τοπικούς φορείς. Μάλιστα έχει διαμορφώσει το σχέδιο απόφασης προγραμματικής σύμβασης για την καθολική δημόσια υπηρεσία, στην οποία θα συμπράξουν η ΤΡΙΑΝΟΣΕ, η πολιτεία και οι τοπικές και περιφερειακές κοινωνίες μέσα από τους φορείς που τους εκπροσωπούν.
Στις προτάσεις αυτές αναφέρετε, πέραν της συμμετοχής της ΤΡΙΑΝΟΣΕ με μέρος του κονδυλίου των άγονων γραμμών, η προαγορά καρτών από τους τοπικούς φορείς. Δεν ζητείται, όπως είπατε και εσείς, ζεστό χρήμα αλλά η αγορά καρτών για να υπάρχει ένας ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, ώστε να μην ξεκινήσει η λειτουργία με τις καλύτερες προθέσεις και στο τέλος του χρόνου να έχουν καταρρεύσει οι ελπίδες και οι προσδοκίες για την επαναλειτουργία της γραμμής.
Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θεσπίσει ειδική εκπτωτική κάρτα για τους συχνούς χρήστες. Και αυτή η πρόταση εντάσσεται στο πλαίσιο προτάσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αν τις ενεργοποιήσουν οι τοπικοί φορείς, πιστεύω ότι μπορεί να δώσει αποτελέσματα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι την προσπάθεια που ξεκινήσατε την συνεχίζουμε και θα επιμείνουμε, γιατί ξέρουμε τις ανάγκες που έχει η Φλώρινα και η ευρύτερη περιοχή. Πιστεύω πως θα πετύχουμε».