Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Έγραψαν για την ΣΣΕ των σιδηροδρομικών

Μείωση μισθών έως 20% στον ΟΣΕ

Οι εργαζόμενοι εκτίμησαν ότι η πρόταση της διοίκησης ήταν μοναδική επιλογή και απέφυγαν έτσι τη μονομερή νομοθέτηση από το υπουργείο
"Της Μαρίας Μόσχου
Με οριακή πλειοψηφία (13 υπέρ και 12 κατά) ψηφίστηκε χθες στη συνεδρίαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών η προτεινόμενη από τη διοίκηση του ΟΣΕ, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Η διοίκηση της ΠΟΣ αποφάσισε να προχωρήσει στην υπογραφή της ΣΣΕ, προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο το εργασιακό καθεστώς στον ΟΣΕ να καθοριστεί μονομερώς με νομοθετική ρύθμιση.
Η νέα συλλογική σύμβαση προβλέπει μειώσεις σε ορισμένους κλάδους στις τακτικές αποδοχές μέχρι 20%, καθώς και άλλες «κόκκινες γραμμές», ωστόσο θεωρήθηκε από τους εκπροσώπους της ΠΑΣΚΕ ως μοναδική επιλογή για το μέλλον των εργαζομένων.
Αδιέξοδο
Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη διοίκηση και τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ κατέληξαν σε αδιέξοδο και η διοίκηση της εταιρείας εκτιμώντας ότι η καθυστέρηση επιφέρει σημαντικό οικονομικό πλήγμα στον Οργανισμό ζήτησε από το υπουργείο να προχωρήσει μονομερώς στη νομοθέτησή της, κάτι που τελικώς, μετά τη χθεσινή απόφαση της ΠΟΣ, αποφεύχθηκε.
Η βασική ένσταση των εργαζομένων εντοπίζεται στο άρθρο 15 στο κείμενο της σύμβασης, το οποίο αναφέρει ότι «οι πάσης φύσεως αποδοχές, επιδόματα, αποζημιώσεις και αμοιβές γενικά, καθώς και τα με οποιαδήποτε άλλη ονομασία οριζόμενα και από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με σύμβαση εργασίας ή συμφωνία προβλεπόμενα, που καταβάλλονται σε οιονδήποτε εργαζόμενο, αντικαθίστανται από τις προβλεπόμενες από την παρούσα ΣΣΕ, χωρίς να επιτρέπεται να υπερβούν τις τακτικές αποδοχές του εν λόγω εργαζομένου ως είχαν την 1/1/2011 ύστερα και από την εφαρμογή των παρ. 17-22 του ν. 3845/2010 που προστέθηκαν με το άρθρο 2 του ν. 3899/2010». Η πρόταση της διοίκησης προβλέπει μισθολόγιο 4 βαθμίδων με βάση την εκπαίδευση και 20 μισθολογικά κλιμάκια για την προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη.
Αποδοχές
Σε ό,τι αφορά τις αποδοχές των εργαζομένων στον ΟΣΕ στην προτεινόμενη σύμβαση προβλέπεται και η προσωπική διαφορά την οποία θα λαμβάνουν οι εργαζόμενοι σε περίπτωση όπου νέες αποδοχές τους, όπως προκύπτουν από το βασικό μισθό και τα προβλεπόμενα επιδόματα πλην του επιδόματος θέσης, υπολείπονται του 90% των αποδοχών που λάμβαναν την 1η/1/2011, οπότε τότε θα λαμβάνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό.
«Ημερησια»

Αποφασίστηκε η υπογραφή της σύμβασης

Μετά τις μαραθώνιες διαβουλεύσεις μεταξύ σιδηροδρομικών και ΟΣΕ

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Τρεις μήνες διαπραγματεύσεων για την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, έναντι 30 ημερών που προέβλεπε ο νόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ και καθυστερήσεις στις μετατάξεις συνθέτουν την εικόνα της προσπάθειας της κυβέρνησης για νοικοκύρεμα των οικονομικών του ΟΣΕ. Μορφή θρίλερ είχαν λάβει τις τελευταίες ημέρες οι διαβουλεύσεις μεταξύ σιδηροδρομικών και διοικήσεων των εταιρειών του ΟΣΕ για την υπογραφή των ΣΣΕ, οι οποίες εάν ναυαγούσαν θα οδηγούσαν την κυβέρνηση σε ρύθμιση του ζητήματος με νόμο. Στην πράξη, καμία από τις δύο πλευρές δεν ήθελε τη λύση της νομοθετικής πράξης, κάτι που από τη μια ενίσχυσε την ανοχή της κυβέρνησης και από την άλλη την επιμονή των σιδηροδρομικών στις διεκδικήσεις τους. Η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην οποία είχαν καταλήξει οι δύο πλευρές την περασμένη Παρασκευή το βράδυ τελικώς αποφασίστηκε με οριακή πλειοψηφία (52%) χθες το βράδυ σε συνεδρίαση της ΠΟΣ, καθώς μόνο η παράταξη της ΠΑΣΚΕ ψήφισε υπέρ. Εκκρεμεί η επίσημη υπογραφή της σύμβασης. Εάν δεν υπογραφεί σήμερα, οι σιδηροδρομικοί θα υποστούν μειώσεις έως και 25% στις αποδοχές τους, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο υποδομών. Επίσης αναμένεται να ξεκινήσει νέος γύρος διαλόγου για τους νέους κανονισμούς εργασίας, που επίσης παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Σημείο τριβής μεταξύ σιδηροδρομικών και διοικήσεων παραμένει η μείωση, από 9.000 - 15.000 ευρώ, της εφάπαξ καταβολής για κάθε σιδηροδρομικό (υποχρεωτικής εκπαίδευσης) που θα συνταξιοδοτηθεί από εδώ και στο εξής, καθώς όπως υποστηρίζουν αποτελούν χρήματα που κατέβαλαν κανονικά μέσω των κρατήσεων που επιβάλλονταν στους μισθούς τους. Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ διεκδικούν την απόσυρση του άρθρου 15, σύμφωνα με το οποίο αποποιούνται κάθε δικαιώματος δικαστικής διεκδίκησης σε περίπτωση οποιασδήποτε διαφοράς με τη διοίκηση.
Στη συμφωνηθείσα σύμβαση -η οποία δεν έχει υπογραφεί ακόμα- προβλέπεται ότι σε περίπτωση που οι νέες αποδοχές, όπως προκύπτουν από τον βασικό μισθό και τα προβλεπόμενα επιδόματα (πλην του επιδόματος θέσης), υπολείπονται του 90% των αποδοχών που λάμβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011, θα λαμβάνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό.
Η πρόταση της διοίκησης προβλέπει μισθολόγιο τεσσάρων βαθμίδων με βάση την εκπαίδευση και 20 μισθολογικά κλιμάκια για την προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Στην κατηγορία των επιδομάτων προβλέπεται η διατήρηση:

- Επιδόματος γάμου (10% του βασικού μισθού).

- Επιδόματος τέκνων (από 5% για δύο παιδιά, συν 7% για τρία παιδιά και άνω).

- Επιδόματος μεταπτυχιακού 10% και διδακτορικού 20%.

Το επίδομα θέσης διοίκησης θα δίνεται κατά περίπτωση (με απόφαση της διοίκησης) και θα κυμαίνεται από 3% έως 25% το ανώτερο.

«Καθημερινή»


Στον ΟΣΕ η πρώτη σύµβαση Μνηµονίου
Συµφωνία για τις αποδοχές των σιδηροδροµικών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Στο πνεύµα του νέου νόµου που ψηφίστηκε το περασµένο φθινόπωρο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ θα υπογραφούν τελικά εντός της εβδοµάδας – πιθανόν αύριο – οι νέες συλλογικές συµβάσεις εργασίας για το προσωπικό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επειτα από µακροχρόνιες διαπραγµατεύσεις (κράτησαν περίπουτρεις µήνες) η Πανελλήνια Οµοσπονδία Σιδηροδροµικών (ΠΟΣ) αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία να προχωρήσει στην υπογραφή της πρώτης µεταµνηµονιακής συλλογικής σύµβασης εργασίας προκειµένου, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποί της, «να διασωθεί ο θεσµός των συµβάσεων». Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ αναφέρουν ότι κατέληξαν στην απόφαση αυτή υπό τη δαµόκλειο σπάθη της επιπλέον µείωσης των αποδοχών τους κατά 20%, σε περίπτωση που οι νέες συµβάσεις δεν ήταν προϊόν συµφωνίας, αλλά κυρώνονταν απλά µε νόµο από το υπουργείο Μεταφορών οι εισηγήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Επιλέξαµε να προχωρήσουµε στην υπογραφή της συλλογικής σύµβασης, παρότι συµφωνούµε µόνο µε το 70% του περιεχοµένου της, κυρίως για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι συλλογικές συµβάσεις εργασίας στον χώρο των σιδηροδροµικών», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θανάσης Λεβέντης. Σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα από τη νέα συλλογικήσύµβαση εργασίας, οι εργαζόµενοι διατηρούν ως µισθολογική βάση τις αποδοχές που λάµβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011. Αυτό σηµαίνει ότι στην περίπτωση που οι νέες αποδοχές – όπως αυτές θα διαµορφωθούν από τον βασικό µισθό και τα προβλεπόµενα επιδόµατα (πλην του επιδόµατος θέσης) – υπολείπονται των αποδοχών που λάµβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011 θα παίρνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό. Παράλληλα, διατηρούνται ως αυτοτελή επιδόµατα το ανθυγιεινό και αυτό της επικίνδυνης εργασίας. ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ, η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει µισθολόγιο τεσσάρων βαθµίδων, ανάλογα µε την εκπαίδευση του υπαλλήλου, και 20 µισθολογικά κλιµάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Επίσης, τη διατήρηση των επιδοµάτων γάµου, τέκνων, µεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδοµα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση (µε απόφαση της διοίκησης) και θα κυµαίνεται από 3% έως και 25%.
«ΤΑ ΝΕΑ»

Σύμβαση στο παρά πέντε

της Μάρως Τσαντήλα

Την τελευταία στιγμή διασώθηκε τελικώς η συλλογική διαπραγμάτευση στον ΟΣΕ. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε χθες μετά από πολύωρη διαπραγμάτευση να βάλει την υπογραφή της στην προτεινόμενη από την διοίκηση του ΟΣΕ Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η διοίκηση της ΠΟΣ αποφάσισε με οριακή πλειοψηφία, 13 έναντι 12, να προχωρήσει στην υπογραφή της ΣΣΕ που της προτάθηκε από την διοίκηση του Οργανισμού θέλοντας με τον τρόπο αυτόν να αποφύγει το ενδεχόμενο το εργασιακό καθεστώς στον ΟΣΕ να καθοριστεί μονομερώς με νομοθετική ρύθμιση. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην διοίκηση και τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ που είχαν ξεκινήσει τον περασμένο Δεκέμβριο κατέληξαν σε αδιέξοδο και η διοίκηση της εταιρείας εκτιμώντας ότι η καθυστέρηση επιτείνει το ήδη σοβαρό πρόβλημα του Οργανισμού ζήτησε από το υπουργείο να προχωρήσει μονομερώς στην νομοθέτησή της, κάτι που τελικώς, μετά την χθεσινή απόφαση της ΠΟΣ αποφεύχθηκε. Η νέα συλλογική σύμβαση προβλέπει ιδιαίτερα δυσμενείς όρους για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ ωστόσο η υπογραφή της θα προχωρήσει μετά την απόφαση των εκπροσώπων της ΠΑΣΚΕ να την αποδεχθούν ενώ αντίθετοι τάχθηκαν οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων παρατάξεων που ζητούσαν από την διοίκηση να αφαιρεθούν από την σύμβαση συγκεκριμένα σημεία.
Euro2day