Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

Σκληρή γραμμή ΔΝΤ για απολύσεις τον ΟΣΕ

«Γιατί όχι απολύσεις στο πλεονάζον προσωπικό;». Τη φράση αυτή επανέλαβαν ουκ ολίγες φορές από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο υπουργείο Υποδομών, ενώ η «Ευρώπη» έδειχνε πιο ελαστική στο ζήτημα της αντιμετώπισης του υπεράριθμου προσωπικού στον ΟΣΕ. Στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που παρέδωσε στην τρόικα η κυβέρνηση και αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγματεύσεων με την τρόικα, ο υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας έθεσε τα «αδιαπραγμάτευτα όρια». Επέμεινε στη λύση των μετατάξεων, ενώ από το ΔΝΤ επανέρχονταν στην πρόταση για απολύσεις δύο χιλιάδων και πλέον μονίμων υπαλλήλων (με συμβάσεις αορίστου χρόνου). Όπως και με τη ΔΕΗ, το θέμα είναι ανοιχτό, λένε καλά πληροφορημένες κυβερνητικές πηγές, τονίζοντας ότι στο τέλος Αυγούστου (το πολύ αρχές Σεπτέμβρη) θα έχει κατατεθεί το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ. Διευκρινίζουν ότι δεν αποκλείεται να κερδηθεί η «μάχη», αλλά δεν... στοιχηματίζουν - το αντίθετο... Οι ίδιες πιέσεις ασκούνται και για μη ανανέωση των συμβάσεων έργου σε Τραμ και Μετρό - άλλωστε η «ορθολογική διαχείριση προσωπικού» είναι ειλημμένη απόφαση, που σημαίνει ότι, εάν και εφόσον προκύψουν ανάγκες, θα γίνουν προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ και μόνο (και σίγουρα όχι για την παραμονή διοικητικού προσωπικού).
Σκληρές διαπραγματεύσεις για τις ΔΕΚΟ του υπ. Μεταφορών
Ζητούν έξοδο «υπεράριθμων» από τον ΟΣΕ

Ασφυκτικές πιέσεις για απολύσεις ακόμα και μόνιμου προσωπικού των εποπτευόμενων ΔΕΚΟ και κυρίως του ΟΣΕ και των συγκοινωνιακών εταιρειών δέχεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών από την τρόικα.Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η διατήρηση των θέσεων εργασίας αποτελεί «κόκκινη γραμμή», όπως έχει επισημάνει επανειλημμένως και ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας.Ωστόσο, παρά τις σκληρές διαπραγματεύσεις, οι εκπρόσωποι του μηχανισμού στήριξης και ειδικά εκείνοι του ΔΝΤ φαίνεται ότι επιμένουν στην απόλυση του πλεονάζοντος προσωπικού στον σιδηρόδρομο, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 2.500 άτομα αφού από το σύνολο των 6.000 εργαζομένων στον Όμιλο του ΟΣΕ, στόχος είναι να παραμείνουν στις εταιρείες του Οργανισμού 3.250. Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών είναι αμετακίνητο στη λύση των μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, τις οποίες προβλέπει το σχέδιο νόμου, που είναι ήδη έτοιμο και έχει πάρει το «πράσινο φως» των Βρυξελλών.Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους προβλέπει τη συνταξιοδότηση 1.500 ατόμων και τη μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου περίπου 1.000 ατόμων, ενώ το βασικό διαπραγματευτικό χαρτί στις συνομιλίες με την τρόικα είναι ότι η μείωση του προσωπικού με αυτόν τον τρόπο είναι σαφώς πιο συμφέρουσα από απόψεως κόστους συγκριτικά με τις απολύσεις.Αρνητική στο ενδεχόμενο απολύσεων είναι η ηγεσία του υπουργείου και στην περίπτωση του ΟΑΣΑ, όπου όμως ειλημμένη θεωρείται η απόφαση της μη ανανέωσης συμβάσεων στις συγκοινωνιακές εταιρείες σε περιπτώσεις που αυτές έχουν κριθεί παράνομες, όπως συνέβη στο μετρό. Στον ΟΑΣΑ, ζήτημα πλεονάζοντος προσωπικού, με την εξαίρεση ενδεχομένως ορισμένων διοικητικών υπαλλήλων, οι οποίοι θα μεταταχθούν, δεν τίθεται, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου. Ωστόσο, ο σχεδιασμός προβλέπει την «ευκολία» μετακίνησης εργαζομένων από τη μία εταιρεία στην άλλη, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν.Το εγχείρημα θα στηριχτεί στη συγχώνευση όλων των εταιρειών σε δύο «υπερ-εταιρείες», μία για τα οδικά μέσα (λεωφορεία-τρόλεϊ) και μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός και προαστιακός σιδηρόδρομος).Το επιχειρησιακό σχέδιο των δύο νέων εταιρειών θα είναι έτοιμο έως το τέλος της χρονιάς, ενώ μέχρι τότε προτεραιότητα θα δοθεί στο «συμμάζεμα» των οικονομικών.
«Έθνος»