Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

ΑΠΟΨΗ. Απολύσεις στον ΟΣΕ ΓΙΑΤΙ;

Όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα μια φράση που άκουγε εντονότερα είναι απολύσεις στις ΔΕΚΟ και ιδιαίτερα στον ΟΣΕ. Το ερώτημα που έρχεται στα χείλη κάθε σιδηροδρομικού είναι γιατί απολύσεις στον ΟΣΕ. Η απάντηση για κάποιον που δεν γνωρίζει είναι πολύ απλή, γιατί έχετε μεγάλα ελλείμματα? Αν η απάντηση είναι από κάποιον που πραγματικά δεν γνωρίζει και αρκείται σε αυτά που ακούει από τα φερέφωνα, έχει μικρή σημασία αν αυτοί που γνωρίζουν και κάνουν πως δεν γνωρίζουν και έχουν την ευθύνη να γνωρίζουν τότε η απάντηση έχει μεγάλη αξία και μάλιστα έχει και τις συνέπειες της. Ακόμα χειρότερο, αν είναι πολιτικοί και δεν γνωρίζουν τότε το αποτέλεσμα είναι βέβαιο ότι θα είναι ολέθριο και ο λαός δεν το συγχώρηση ποτέ. Διότι είναι σε όλους γνωστό ότι τα ελλείμματα είναι χρέος εξ ολοκλήρου του κράτους, είναι ελλείμματα που προήρθαν από τις πολίτικες των κυβερνήσεων, είναι χρέος που ποτέ δεν πλήρωσε το κράτος στον ΟΣΕ. Κοντολογίς είναι φέσια του κράτους προς τον ΟΣΕ. όλα αυτά μπορεί να πληροφορηθεί κάθε ενδιαφερόμενος καλόπιστος από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ και Επιστημονικούς του φορείς. Όσο για τις απολύσεις είναι ακατανόητο την ώρα που υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στις εξωτερικές ειδικότητες του σιδηροδρόμου, Σταθμάρχες, Μηχανοδηγοί, Κλειδούχοι, Προσωπικό σταθμών και όταν οι υπηρεσίες υπολειτουργούν, σταθμοί να κλείνουν βάρδιες να καταργούνται, το τι σημαίνει αυτό θα αναφερθούμε σε άλλο σημείωμα για λογούς ευνόητους δεν θα αναφερθούμε σήμερα, να μιλούν ελαφρά την καρδία για απολύσεις. Αν πράγματι πιστεύουν ότι υπάρχει πλεονασμός προσωπικού γιατί δεν κάνουν αναδιάρθρωση του προσωπικού και αφήνουν ακάλυπτες εξωτερικές θέσεις; Γιατί δεν μεταφέρουν προσωπικό για να δοθούν άδειες στο προσωπικό που έχει να πάρει 40 και 50 ημέρες αναπαύσεις και άδειες και δουλεύει συνεχώς χωρίς ρεπό; Έγινε ποτέ κάποια ερεύνα των υπηρεσιών για να διαπιστωθεί ποιες είναι οι θέσεις για κάλυψη και πόσο είναι το πλεονάζον προσωπικό; Αν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό η μείωση του μπορεί να γίνει πολύ απλά, με την αναγνώριση της Στρατιωτικής Θητείας, και υπολογίζεται ότι 3 χιλιάδες σιδηροδρομικοί θα απομακρυνθούν από την ενεργό υπηρεσία. Αλλά αν ακόμα αποφασιστεί το σενάριο των απολύσεων στον ΟΣΕ, θα υπάρχει υπουργός που θα βάλει την υπογραφή του σε ένα νόμο που θα είναι άδικος; Θα αντέξει στην κατακραυγή του κόσμου; Θα αντέξει το βάρος μιας τέτοιας απόφασης το κόμμα που κυβερνά και που θα στιγματιστεί για πάντα; Είναι βέβαιο ότι στο τέλος θα επικρατήσουν ψύχραιμες λογικές και δεν θα επικρατήσει κανένα από τα σενάρια που λέγονται και γράφονται και το μόνο που προκαλούν είναι ανησυχία οργή και αγανάκτηση στους σιδηροδρομικούς.