Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Σοβαρό οικονομικό πλήγμα δέχτηκε η αγορά των Σερρών από τη διακοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ, που εξυπηρετούσαν και τις μετακινήσεις κατοίκων του νομού από και προς την πρωτεύουσα.

Έφυγε το τρένο, έρχεται η… φτώχεια


Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η απόφαση της διοίκησης του οργανισμού να σταματήσει τις αμαξοστοιχίες 1630, 1631 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κιλκίς - Σέρρες και το ζεύγος ιντερσίτι 91, 92 στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, δύο εβδομάδες μετά την εφαρμογή της έφερε αρνητικά αποτελέσματα στις τοπικές κοινωνίες. Η αγορά των Σερρών, όπως περιγράφουν οι επαγγελματίες, οδηγείται σε μαρασμό, ενώ οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών μπήκαν στην απομόνωση.
Επιστολή στον υπουργό
Η κατάσταση που δημιουργήθηκε, περιγράφεται από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σερρών Αριστείδη Δρογαλά σε επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία ζητά την επαναλειτουργία των δρομολογίων. “Στα τρένα αυτά επιβιβάζονταν καθημερινά κάτοικοι των απομακρυσμένων και ακριτικών χωριών του νομού μας στην περιοχή της λίμνης Κερκίνης, τη Ροδόπολη, το Μανδράκι, την Καστανούσα, το Ακριτοχώρι και με μία επιβίβαση σ’ ένα μόνο μεταφορικό μέσο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος είχαν άμεση πρόσβαση στην πόλη και την αγορά των Σερρών, απ’ όπου ψώνιζαν”, περιγράφει ο κ. Δρογαλάς. Ο ίδιος αναφέρει στη “Μ” ότι “γνωρίζουμε τα προβλήματα του ΟΣΕ και καταλαβαίνουμε ότι προσπαθεί το υπουργείο να εξυγιάνει τον οργανισμό. Στην περιοχή μας όμως ο σιδηρόδρομος έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη και τον πολιτισμό. Η γραμμή του τρένου, από την κατασκευή της, δεν έγινε ευθεία αλλά σε παράκαμψη, για να εξυπηρετεί τα απομονωμένα χωριά. Οι κάτοικοι δεν έχουν άλλο μεταφορικό μέσο. Δεχόμαστε απανωτά χτυπήματα το τελευταίο διάστημα και με τη διακοπή των δρομολογίων, πέρα από τον αποκλεισμό του επιβατικού κοινού, δημιουργούνται προβλήματα και στις μεταφορές εμπορευμάτων και έχουμε μείωση αγοραστικού κοινού, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε οικονομικό μαρασμό”.Τα τέσσερα δρομολόγια που κόπηκαν κάλυπταν και την άμεση σύνδεση Σερρών - Κιλκίς, την οποία χρησιμοποιούσαν εργαζόμενοι για μετακινήσεις από και προς την εργασία τους. Τα χωριά του δήμου Κερκίνης επίσης μπήκαν στην απομόνωση. “Το τρένο ήταν το κύριο μεταφορικό μέσο για τους δημότες μας. Πολλοί ηλικιωμένοι πήγαιναν στα νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη και τώρα αναζητούν ταξί, πληρώνοντας 80 με 150 ευρώ. Αστικό λεωφορείο έχουμε μόνο στις 6 το πρωί και το μεσημέρι”, περιγράφει ο αντιδήμαρχος Κερκίνης Δημήτριος Δελβεδέρης. Ο δήμος Κερκίνης απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Λαθραία εμπορεύματα
Εκτός από τη δυσκολία στις μετακινήσεις, οι επαγγελματίες των Σερρών θέτουν και ζήτημα λαθραίας εισαγωγής και πώλησης προϊόντων από τη Βουλγαρία στα παραμεθόρια χωριά. “Με το άνοιγμα των συνόρων δημιουργήθηκαν προβλήματα σε συναδέλφους που προσπαθούν να επιβιώσουν στα σύνορα. Υπάρχει χαλαρότητα στους ελέγχους και μπαίνουν από τη Βουλγαρία πλανόδιοι και πουλάνε λιανικώς κάρβουνο και καυσόξυλα. Από τη μια έχουμε φοροδιαφυγή και από την άλλη αθέμιτο ανταγωνισμό. Πρέπει να ληφθούν μέτρα. Δεν μιλάμε για μικρά προϊόντα που μπορούν να κρυφτούν, αλλά για ογκώδη. Δεν είναι δυνατόν να μην εντοπίζονται”, διαμαρτύρεται ο κ. Δρογαλάς.