Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Είπαν και έγραψαν για τον ΟΣΕ

…Το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως μόλις θα εγκριθεί το σχέδιο από τις υπηρεσίες της ευρωπαϊκής ένωσης θα μπει σε εφαρμογή. ..
Mega
..Τα ελλείμματα και τα συσσωρευμένα χρέη των ΔΕΚΟ θα περάσουν στο δημοσιονομικό έλλειμμα και στο δημόσιο χρέος, αυξάνοντάς τα κατά περίπου 0,8% του ΑΕΠ και 5% του ΑΕΠ αντίστοιχα. Μάλιστα, στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ προβλέπεται ότι τα χρέη του προς τρίτους θα τα αναλάβει όλα το Δημόσιο. Πέραν αυτού, όμως, οι ΔΕΚΟ αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα χρηματοδότησης, γεγονός το οποίο προκαλεί ανησυχία για το τι αναταραχές (οικονομικές και κοινωνικές) μπορεί να δημιουργηθούν στο τέλη του έτους αν μείνουν από ρευστότητα..
«Καθημερινή».
…Ένα από τα πιο δημοφιλή αστεία στην ελληνική αγορά real estate ακούει στο όνομα «ΟΣΕ». Τα περί αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού ακούγονται εδώ και 15 χρόνια, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνε απολύτως τίποτα. Μέχρι και εξειδικευμένη θυγατρική είχε συσταθεί επί εκσυγχρονισμού, αλλά στο τέλος απορροφήθηκε. Όλα τα ακίνητα του ΟΣΕ θα περιέλθουν στο Δημόσιο, με βάση το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού. Στην αγορά ακινήτων ελπίζουν πως το σχέδιο αξιοποίησης θα είναι καλύτερο από τις προηγούμενες ασκήσεις επί χάρτου...
Isotimia
..Απολύσεις εργαζομένων, από τους 6.500 περίπου εργαζόμενους του ΟΣΕ, στόχος είναι να παραμείνουν με κάθε τρόπο οι μισοί από αυτούς. Η τρόικα πιέζει για ομαδικές απολύσεις, ενώ στα σχέδια βρίσκονται οι εργασιακές διαθεσιμότητες, η ημιαπασχόληση, οι μικρότερες αποδοχές, η διάλυση των εργασιακών σχέσεων, η κατάργηση θέσεων εργασίας, όπως και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα αποχωρήσουν 1.800 εργαζόμενοι και έπονται και άλλοι. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι είναι με το όπλο παρά πόδας και ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις..
«Αυγη»
..Η λύση για να ανοίξουν τα στόματα είναι να συναινέσει ο Χριστοφοράκος και να καταθέσει για τα αδικήματα και τις υποθέσεις για τις οποίες δεν του έχει ασκηθεί δίωξη και βρίσκονται στο στάδιο της Προκαταρκτικής. Οπως λέει στο «Βήμα» έγκυρη κυβερνητική πηγή, πρόκειται για τις υποθέσεις του ΟΣΕ, της Αρμαντέλ κ.λπ., που δεν έχουν ολοκληρωθεί και για τις οποίες δεν έχουν ακόμη ασκηθεί διώξεις. Για τις συγκεκριμένες υποθέσεις μπορεί να καταθέσει, ενώ τίποτε δεν του απαγορεύει να μιλήσει και για τις άλλες υποθέσεις, για τις οποίες είναι κατηγορούμενος, όπως για τις συμβάσεις του ΟΤΕ και κυρίως την 8002, αλλά και για το C4Ι... Απολογία στη Γερμανία για τις υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης δεν μπορεί να ληφθεί, αφού αυτό θα σήμαινε και την επιβολή μέτρων εναντίον του..
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Σε ένα από τα τελευταία υπουργικά συμβούλια επισημάνθηκε από κορυφαίο υπουργό ότι το επόμενο κύμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης θα ξεσπάσει πάνω στους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στις ΔΕΚΟ. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται ο ΟΣΕ και οι αστικές συγκοινωνίες.Οσον αφορά τον ΟΣΕ,το υπουργείο Υποδομών έχει δώσει στη δημοσιότητα τους βασικούς άξονες του σχεδίου εξυγίανση ενώ οι ζημιές στις αστικές συγκοινωνίες πλησιάζουν το 1 δισ.ευρώ.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Το νέο συγκρουσιακό πεδίο είναι αυτό των αποκρατικοποιήσεων, καθώς πολλοί υπουργοί δεν συμφωνούν με τις απόψεις του κ. Παπακωνσταντίνου και αντιπροτείνουν άλλες μεθόδους. Για παράδειγμα, ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας λέει ότι δεν μπορεί να κατεβάσουμε τον κόσμο στους δρόμους απειλώντας με ανατροπές που δεν μπορούν να γίνουν. Πριν απειλήσουμε τους πολίτες, θα πρέπει να έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο με χρονοδιάγραμμα. Για παράδειγμα, το μεταβατικό διάστημα των τριών ετών που πέτυχε το Yπουργείο Μεταφορών, έπειτα από διαπραγμάτευση με την τρόικα για τους ιδιοκτήτες φορτηγών (κλειστό επάγγελμα), δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να προετοιμαστούν για τη μετάβαση, χωρίς να αιφνιδιάζονται και να μην μπορούν να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Επίσης αρμοδίως εξηγούν ότι δεν μπορούν να επιμένουν στο «πουλήστε τώρα τον ΟΣΕ» όταν δεν υπάρχουν αγοραστές για τον Οργανισμό, όπως έχει σήμερα. Συνεπώς για όλα χρειάζεται σχέδιο και προγραμματισμός που επί του παρόντος δεν υπάρχει, υποστηρίζουν πολλοί υπουργοί και εκεί επικεντρώνουν την αδυναμία της κυβέρνησης..
ΕΞΠΡΕΣ