Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου σιδηροδρομικών Β.Ε κ. Γιάννης Βλάχος μιλά στα "Σ.Ν" για όλους και για ολα στέλνοντας μηνύματα σε πολλούς αποδέκτες.


Σε συνέντευξη του που παραχώρησε ο νέος πρόεδρος του ΣΣΒΕ κ. Γιάννης Βλάχος στα «Σιδηροδρομικα Νέα» μιλά για όλους και για όλα στέλνοντας πολλαπλά μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις με πολλούς αποδέκτες. Παραθέτουμε όλοι την συνέντευξη του κ. Βλάχου.
Ερ. Κ. Πρόεδρε, ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε βάλει ως νέα διοίκηση του Συνδέσμου.
Απ. Με το πρώτο θέμα που αρχίσαμε να ασχολούμεθα και θα συνεχίζουμε να ασχολούμεθα εντατικά είναι η κατάσταση που βρίσκεται ο σιδηρόδρομος και το τι μέλει γενέσθαι από εδώ και πέρα. Ακούμε πάρα πολλά για σχέδια εξυγίανσης, εκσυγχρονισμού, ανασυγκρότησης όπως τα ονομάζει κάθε πολιτική ηγεσία και να παίζουν στα Μ.ΜΕ. Ο κάθε «επαΐοντας» κυβερνητικός πρώην η νυν έχει άποψη για τον σιδηρόδρομο. Όλοι θέλουν με τις προτάσεις τους να τον εξυγιάνουν, όλοι θέλουν να τον εξυγιάνουν όλοι θέλουν τον σιδηρόδρομο να τον δώσουν καλύτερο στην κοινωνία με την εξής φράση, κλείστε τον. Αυτό, κλείστε τον σιδηρόδρομο που περνούν, πιστεύουμε εμείς ότι εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα, πρωτίστως επιχειρηματικά, δεν είναι ανιδιοτελή, γιατί δεν λένε την αλήθεια και η μισή αλήθεια είναι χειρότερη και από το ψέμα, έχουν «δηλητηριάσει» την κοινή γνώμη, έχουν στρέψει την κοινή γνώμη ενάντια σε ένα κομμάτι εργαζομένων σαν αποκλειστικούς υπεύθυνους για το χάλι που βρίσκεται σήμερα ο σιδηρόδρομος.
Ερ. Βλέπουμε το τελευταίο ιδιαίτερα διάστημα μια στοχοποιηση του ΟΣΕ για τα ελλείμματα και κατά των εργαζομένων ποια είναι η πραγματικότητα ποια είναι η αλήθεια.
Απ. Αυτός ο καταιγισμός από τα Μέσα Ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά καθώς και από πολιτικούς δεν είναι τυχαίος. Είπα και νωρίτερα συμφέροντα, ο καθένα τις έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του και τις εξυπηρετεί πρώτον. Δεύτερον, θέλουν να προετοιμάσουν πιστεύουμε την κοινή γνώμη και να θεωρήσουν ότι ένα κομμάτι των εργαζομένων του «δημοσίου» σαν τον αποπομπαίο τράγο να πάρει όλες τις αμαρτίες του δημοσίου, του κακού δημοσίου. Θεωρούμε ότι μας προετοιμάζουν σαν τα μπάζα που πρέπει να πέσουν από το πλοίο για να ελαφρώσει το καράβι της Ελλάδος, που πάει να βουλιάξει. Αυτή είναι η δική μας αίσθηση. Για όλα φταίει ο εργαζόμενος σιδηροδρομικός. Τρία εκατομμύρια λένε ότι κοστίζει καθημερινά στον Έλληνα φορολογούμενο ο σιδηροδρομικός. Το μεγαλύτερο ψέμα που υπάρχει είναι αυτό. Για τι δεν λένε ότι και αύριο να κλείσει ο σιδηρόδρομος ότι τα τρία εκατομμύρια που λένε ότι πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος θα συνεχίσει να τα πληρώνει. Γιατί; θα πληρώνει τους τόκους και τα τοκοχρεολύσια, που τόσα χρόνια, αυτή που βγαίνουν τώρα και λένε να κλείσει ο σιδηρόδρομος, διοίκησαν την Ελλάδα, κλασικό παράδειγμα ο αντιπρόεδρος της νυν κυβέρνησης, αυτός δεν ήταν υπουργός Μεταφορών, δεν θα μας πει πόσο έμπαινε μέσα ο σιδηρόδρομος επί υπουργίας του και τι ευθύνες έχει αυτός; Αναφέρουμε στον κ. Πάγκαλο. Να μας πει εκείνο το κομμάτι των δικών του ευθυνών. Τώρα πως μπορεί να αναλάβει ευθύνες, τι μπορεί να πει στην Ελληνική κοινωνία, έφταιξα και εγώ για τον σιδηρόδρομο; Να πλήρωση για να πληρώσουμε και εμείς ως εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί με την δουλεία μας.
Ερ. Με τους μισθούς των σιδηροδρομικών πια είναι η αλήθεια.
Απ. Εδώ υπάρχει ένας μύθος, γιατί. Υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι μας που καταλήγουν να παίρνουν κάποια πολλά χρήματα. Όμως έχουν αυτοί οι συνάδελφοι «πουλήσει» τις οικογένειες τους, έχουν πουλήσει τον διασκέδαση τους, έχουν πουλήσει με λίγα λόγια το αίμα τους. Όταν δουλεύουν τριάντα μέρες το μήνα συνεχώς, όταν δουλεύουν 16 ώρες την ημέρα συνεχώς, όχι γιατί είναι δική τους επιλογή, γιατί είναι εντολή και κατεύθυνση της υπηρεσίας. Αν δεν δουλέψετε έτσι θα σταματήσουν τα τρένα και έχουν να επιλέξουν συνειδησιακά, κλείνουμε εμείς στον σιδηρόδρομο αρνούμενοι, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα του οκταώρου και τις πενθήμερης εργασίας να το κλείσουμε εμείς; Η να δώσουμε και άλλες εργασιακές δυνάμεις και άλλο χρόνο από την διασκέδαση μας και από τις οικογένειες μας για να μείνει ανοικτός ο σιδηρόδρομος; σίγουρα αμειβόμενοι όχι δωρεάν. Για αυτό υπάρχουν αυτά τα νούμερα στους μισθούς. Εμείς ζητάμε ο σιδηροδρομικός να εργάζεται το οκτάωρο του και πέντε μέρες την εβδομάδα. Να έρθουν οι διοικήσεις και να φτιάξουν ένα τέτοιο σιδηρόδρομο. Εμείς παλέψαμε για εργασία σαράντα ωρών και ο αγώνας μας είναι να πάμε και παρακάτω.
Ερ. Ποια είναι η θέση σας για το ασφαλιστικό
Απ. Στην Ελλάδα το ασφαλιστικό τείνει να γίνει πρόβλημα της καθημερινότητας. Κάθε χρόνο ακούμε για το ασφαλιστικό. Όταν έμπαινε ένας εργαζόμενος για πρώτη φορά στην εργασία ήξερε πότε θα φύγει. Τώρα βρίσκεται προ της συνταξιοδότησης του και δεν ξέρει αν θα είναι συνταξιούχος. Αυτό δεν μπορεί να πάει άλλο. αυτή η αβεβαιότητα η συνταξιοδοτική πότε θα φύγουμε και πότε θα φύγουμε κανείς δεν μέτρησε τις επιπτώσεις αυτές, πόσο κοστίζει. Δεν μπορούμε να μιλάμε κάθε χρόνο για ασφαλιστικό. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφαλιστικό όταν ο κάθε υπουργός μπορεί να το αλλάζει κατά δοκούν. Αυτό δεν είναι ασφαλιστικό. Το ασφαλιστικό έχει για εμάς ένα πρόβλημα που λέγεται χρηματοδότηση. Να βρεθούν χρήματα, να βρεθούν από αυτούς που εισφοροδιαφεύγουν, από αυτούς που έχουν την μαύρη εργασία, από αυτούς που έφαγαν τα λεφτά των ασφαλισμένων. Αν βρουν αυτά τα χρήματα το ασφαλιστικό σύστημα δεν έχει πρόβλημα. Δεν προσφέρουν έσοδα η αύξηση των ετών .
Ερ. Πέρα από τα γενικά προβλήματα του σιδηροδρόμου υπάρχουν και τα καθημερινά προβλήματα των εργαζομένων στους διάφορους σταθμούς εκεί τι γίνεται.
Απ. Υπάρχει πρώτα το μεγάλο πρόβλημα του ΟΣΕ. Προς τα πού πάει ο ΟΣΕ. Πως τον θέλουν οι κυβερνώντες, πως θέλει τον ΟΣΕ η Τρόικα τι θέλουν να κάνουν στον σιδηρόδρομο. Υπάρχουν αυτά τα γενικά. Αλλά υπάρχει και η καθημερινότητα των συναδέλφων που πάει στην δουλειά, που πάει με την αγωνία, την αβεβαιότητα, αν αύριο θα υπάρχει θέση εργασίας, αν αύριο θα δουλέψει και δεν υπάρχει κανένας από το υπηρεσιακό μηχανισμό εδώ και οκτώ μήνες, δυο μήνες πριν από τις εκλογές και επτά μήνες μετά τις εκλογές που να ασχοληθεί με αυτά τα ζητήματα. Ένα καράβι όσο και καλή πορεία να έχει όσο και σωστά να πηγαίνει με μια τέτοια ακυβερνησία οκτώ μηνών με αυτόματο πιλότο θα πάει στα βράχια και αυτές οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες, είναι αυτής της κυβέρνησης, δεν φταίνε οι εργαζόμενοι γιατί έκαναν έξι μήνες να διορίσουν διοικήσεις, δεν φταίνε οι εργαζόμενοι που τώρα ο κ. διευθύνον Σύμβουλος της ΕΔΙΣΥ δεν μπορεί να υπογράψει ακόμα, να βάλει υπογραφεί. Δυστυχώς όλοι οι «επαΐοντες θα βγουν στις τηλεοράσεις θα βγουν στα ΜΜΕ και θα πουν κλείστε τον ΟΣΕ. Αυτά τα προβλήματα τα πληρώνει ο ΟΣΕ καθημερινά, για τι ακόμα δεν διοικείτε και σήμερα δεν διοικείτε. Υπάρχουν ξεχαρβαλώματα και δεν ήρθε μια διοίκηση και να πει τα κόβω τα σταματώ.
Σας ευχαριστούμε κ. Πρόεδρε και καλή επιτυχία στο έργο σας.