Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Μόνο στον ΟΣΕ υπάρχουν Σκάνδαλα;

Το σίριαλ των σκανδάλων η μη για τον ΟΣΕ συνεχίζεται και σήμερα με δημοσιεύματα στον τύπο. Το θέμα δεν ξενίζει τους εργαζόμενους του ΟΣΕ γιατί το έργο το έχουν ξαναδεί και θα εξακολουθήσουν να το βλέπουν και μάλιστα για μακρό χρονικό διάστημα και εντονότερα. Εκείνο που πράγματι εντυπωσιάζει και χρίζει απαντήσεως είναι μόνο στον ΟΣΕ υπάρχουν σκάνδαλα; Όλοι οι άλλοι ο Οργανισμοί είναι πεντακάθαροι ; Μια απάντηση την δικαιούνται νομίζουμε και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ.
Η εφημερίδα «Καθημερινή» γράφει σήμερα με τίτλο:
«Τέσσερις ιστορίες καθημερινής τρέλας»
Υπέρογκες αμοιβές ετησίως
Μηχανοδηγοί που κοστίζουν στον ΟΣΕ ακόμη και 109.000 ευρώ ετησίως –εκ των οποίων τα 49.000 ευρώ αφορούν υπερωρίες και έκτακτες αμοιβές– συνθέτουν το σκηνικό στο θέατρο του παραλόγου που εκτυλίσσεται στους κόλπους του Οργανισμού. Ενδεικτικά, τις υψηλότερες υπερωρίες και έκτακτες αμοιβές για το 2007, ύψους 50.200 ευρώ, εμφάνιζε μηχανοδηγός με ετήσιο κόστος μισθοδοσίας επίσης 109.000 ευρώ - 19 εργαζόμενοι κοστίζουν πάνω από 100.000 ευρώ έκαστος και περίπου 490 εργαζόμενοι πάνω από 70.000 ευρώ. Την ίδια χρονιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφάνισε κόστος μισθοδοσίας 103 εκατ. ευρώ για 1.681 εργαζομένους, με αποτέλεσμα κάθε ένας να στοιχίζει περίπου 62.000 ευρώ κατά μέσο ό
Υπερωρίες ενώ ήταν σε άδεια
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ εμφανίζονται να λαμβάνουν επιδόματα υπερωριών τη στιγμή που βρίσκονται σε άδεια! Το συγκεκριμένο περιστατικό εντοπίστηκε ύστερα από καταγγελία εργαζομένου στο εργοστάσιο του Πειραιά, που δήλωσε ότι έλαβε μαζί με τη μισθοδοσία του πληρωμές για υπερωρίες... που δεν έκανε ποτέ. Ύστερα από εκτενείς ελέγχους, διαπιστώθηκε ότι στο εν λόγω εργοστάσιο οι πρόσθετες αμοιβές (υπερωρίες, επιδόματα κτλ.) είναι 300 φορές υψηλότερες από ό,τι στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης. Τον περασμένο Αύγουστο μάλιστα εμφανίστηκε, στις σχετικές καταστάσεις, εργαζόμενος ο οποίος αν και βρισκόταν σε άδεια (τις εργάσιμες ημέρες) εργάστηκε τα Σαββατοκύριακα της εβδομάδας που απουσίαζε.
Προσφορές ένα μήνα νωρίτερα
Προσφορές που κατατέθηκαν χωρίς να έχουν προκηρυχθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί, ποσότητες αποκομιδής σκραπ (παλιό τροχαίο υλικό) που στην πορεία αυξομειώθηκαν και κατέληξαν ακόμα και σε παρατηρήσεις όπως «για όσο επί πλέον (υλικό) ήθελε βρεθεί» και έγγραφα κατακύρωσης διαγωνισμών που αποτελούνται από διαφορετικές σελίδες, αποτέλεσαν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του ΟΣΕ που του στοίχισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ιδιωτικές εταιρείες που αναλάμβαναν το έργο της αποκομιδής του σκραπ κέρδισαν υπέρογκα ποσά σε βάρος του Οργανισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται περίπτωση διαγωνισμού που προκηρύχθηκε τον Δεκέμβριο του 2006, ενώ οι προσφορές κατατέθηκαν ένα μήνα νωρίτερα.
Δίκτυα χωρίς έσοδα
Ζημιογόνα εμφανίζεται η πλειονότητα των δρομολογίων του ΟΣΕ, με τις πληρότητες να ξεκινούν από 0,16% σε ορισμένες περιπτώσεις και μετά βίας να ξεπερνούν το 6% στο δίκτυο της Πελοποννήσου για παράδειγμα. Το εν λόγω δίκτυο (αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα προβληματικού συσχετισμού κόστους και εσόδων) εμφανίζει έσοδα 1,8 εκατομμυρίων ευρώ έναντι εξόδων που ξεπερνούν τα 26,5 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, στην περιφέρεια της ανατολικής Μακεδονίας η υπέρβαση των εξόδων από την εκτέλεση των δρομολογίων ξεπερνά τα 24 εκατ. ευρώ και της δυτικής Μακεδονίας τα 10,5 εκατ. ευρώ. Δεν είναι λίγοι οι συρμοί που κινούνται μόνο με τους υπαλλήλους του Οργανισμού.