Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ. Η κρίση έκοψε και τον προαστιακό Θεσσαλονίκης.


Η οικονομική κρίση “χτύπησε” και τον σχεδιασμό ανάπτυξης προαστιακού σιδηρόδρομου στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος μετατίθεται για το... μέλλον.
Ρεπορτάζ του Φώτη Κουτσαμπάρη στην "Μακεδονία"
Το υπουργείο Μεταφορών έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (ΠΑΘΕ), μέχρι το 2015, για την οποία απαιτούνται 3,2 δισ. ευρώ, και λόγω οικονομικής στενότητας έβγαλε εκτός άμεσης υλοποίησης βασικά αναπτυξιακά έργα, μεταξύ των οποίων και ο προαστιακός Θεσσαλονίκης. Τις προθέσεις της κυβέρνησης για περικοπές κονδυλίων στον σιδηρόδρομο αποκάλυψε στη Βουλή εμμέσως πλην σαφώς ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί την αντίδραση των σιδηροδρομικών, που κάνουν λόγο για εγκατάλειψη του δικτύου, ενώ εκτιμούν ότι η κυβέρνηση προτίθεται να παραδώσει τον σιδηρόδρομο σε ιδιώτες. “Είχε προγραμματιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ένα πακέτο ύψους 6,2 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια, μέχρι το 2014, μόνο για τα έργα εκσυγχρονισμού του ΠΑΘΕ. Τώρα μαθαίνουμε ότι ο εκσυγχρονισμός δεν θα φθάσει ούτε στην Πάτρα. Προφανώς θα γίνει περικοπή των κονδυλίων σχεδόν στο μισό”, αναφέρει ο Νίκος Κιουτσούκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. “Ο σιδηρόδρομος πρέπει να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές, τον ρόλο που κάποιοι δεν άφηναν στο παρελθόν να παίξει. Πρέπει η κυβέρνηση να ρίξει βάρος στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, την οποία υποστηρίζουμε σθεναρά. Τονίζουμε επίσης ότι αν σκέφτονται να παραχωρήσουν τον σιδηρόδρομο σε εργολάβους, όπως έγινε με τους δρόμους, θα μας βρουν απέναντι, όχι μόνο εμάς, αλλά νομίζω ολόκληρο τον ελληνικό λαό”, τονίζει ο κ. Κιουτσούκης Στο μέλλον μετατίθεται η ανάπτυξη σύγχρονου προαστιακού σιδηρόδρομου στις γραμμές Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Θεσσαλονίκης - Κιλκίς (που επρόκειτο να... λειτουργήσουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2010), ενώ υπό την αίρεση της οικονομικής δυσπραγίας βρίσκεται ο σχεδιασμός για νέες γραμμές από τη Θεσσαλονίκη προς τη Χαλκιδική, προς τα Γιαννιτσά και προς την Αμφίπολη, για τις οποίες υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας.